Thijs in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Schoenmaker - WaarBenJij.nu Thijs in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Thijs in Kenia

Door: Thijs Schoenmaker

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi


Waar ik nu op zit deze school heeft wel 400 kinderen,
Dat is vier keer zo groot als de Heenweg.
Maar hier heb je ook drie keer zo veel sport,
Dat vind ik heel erg leuk.
We hebben : op dinsdag 2 x games , en op woensdag zwemmen , en op donderdag atletiek
Atletiek noemen ze hier P.E.
We hebben een diary en daar in staat je huiswerk en je rooster.
We hebben heel wat leuke vakken
zoals : maths, science , assembly, art , history en ict.
Verder heb je elke twee weken een ander thema.
We hadden al een alien week.
En nu is het space week en werken we over de planeet Mars .


In het begin vond ik de taal heel lastig maar toen zei een Nederlands kind " I speak Dutch"
dus dat werd mijn vertaler dus ik hoefde niet op vertalen.nu .
Tom is ook mijn vriend geworden en Sam en Alex en Varun en Alexander en nog meer.
Ze komen uit Italië, Ethiopië, België, Kenia en de laatste is een mix van België - Vietnam.
De eerste dag helpen ook je Engelse vrienden je bijvoorbeeld Sam zei tegen de gym meester :
"He speaks Dutch".
Zondag had ik mijn eerste kinderfeest in Kenia van Tom.
Het was heel leuk omdat we eerst gingen zwemmen
en dan schat zoeken en ik had de schat gevonden.

Het is heel leuk in Kenia maar ik mis wel een beetje de lekkere dingen
zoals: kroketten , kruidnootjes , appelmoes, mayonaise, Hollandse kaas, hagelslag, of bij oma's logeren of bij ander neven of vrienden.
Maar als ik op 3 januari weer terug dan is mijn lijstje weer vervuld .
en iedereen zijn lijstje.

Groetjes Thijs!!!!!!!!!!!

  • 13 Oktober 2014 - 14:16

    Oma De Jong:

    Hoi Thijs, heel leuk geschreven en fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Al die etenswaren zullen we meenemen als we komen eind van de maand, en ook mij en opa hoef je dan voor even niet te missen.

  • 13 Oktober 2014 - 21:35

    (juf) Mariska:

    Hoi Thijs en natuurlijk de rest van de familie!

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Ik was zo nieuwsgierig hoe het bij jou op school zou zijn! Echt wel heel anders dan bij ons in de Heenweg, ja.
    Fijn om te horen dat je al vrienden hebt gemaakt. Je zal vast al snel goed Engels gaan spreken. Dat is wel mooi meegenomen hoor! En al dat sporten is ook echt iets voor jou!
    Gaat het met Fenna en Jari ook goed? Kan Jari zijn draai al een beetje vinden. Hij vond het erg moeilijk in het begin, he?

    Hier gaat alles prima.
    We hebben afgelopen week gevierd dat de Kameleon 10 jaar bestaat. We hebben met de hele school taarten en cakejes gebakken en een Open Podium gehad. Dat was erg gezellig.
    Nu nog een weekje naar school en dan hebben we herfstvakantie. Kunnen we even uitrusten van al dat gefeest ;-)

    Veel succes en plezier nog in Kenia!!

  • 14 Oktober 2014 - 09:39

    Tante Breg:

    Hoi Thijs,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Kenia en ook al zoveel vrienden hebt.
    Dat je oma en opa mist kan ik me goed voorstellen, maar iets wat denk ik nog nooit is gebeurd gaat binnenkort gebeuren, oma en opa komen bij jullie logeren. Wat zal dat een feest zijn.
    Ik heb bij oma al gelezen dat ze lekkere dingen mee zal nemen.
    Veel plezier in Kenia en de groeten aan allemaal.

  • 17 Oktober 2014 - 22:19

    Quinn Olsthoorn:

    Hoi Thijs,ik vind het erg leuk om je verhaal te lezen .
    Ik mis je nu al heel erg !
    Nog heel veel plezier daar in Kenia .
    Ik houd trouwens mijn spreek beurt over Kenia ,
    dus als je nog leuke tips en foto s hebt hoor en zie ik het graag.
    Ik zie je in december weer!!!!!
    groetjes Quinn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Avontuur Kenia

Woon-werk avontuur Kenia

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2016

Mount Kenya

26 Januari 2016

Voorbereiding op de barre tocht

14 November 2015

Vrijheid

03 Juli 2015

Speedbezoek Nederland

08 Mei 2015

Vriendschap
Els

Avontuur Kenia

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 17152

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 31 December 2014

Avontuur Kenia

Landen bezocht: