Naivasha - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Schoenmaker - WaarBenJij.nu Naivasha - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Els Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Naivasha

Door: Els Schoenmaker

Blijf op de hoogte en volg Els

16 September 2014 | Kenia, Nairobi

Inmiddels zijn we 6 weken in Nairobi en zit ik te peinzen over een leuk stukje om te schrijven aan het thuisfront. Ik zit met m'n laptop aan de grote tafel waarop een mooie bos rozen uit Naivasha staat.
Afgelopen weekend zijn we daar geweest voor onze eerste safaritrip.
We gingen zaterdagmiddag weg en na een uurtje rijden begon het landschap steeds mooier te worden. Schitterende uitzichten over het Afrikaanse land en het aantal beesten begon ook toe te nemen. Bavianen langs de kant van de weg en ook de eerste zebra's werden gespot.
Ongelooflijk enthousiaste kinderen op de achterbank hierdoor natuurlijk.
En zelf vond ik het ook leuk om nu eens beesten te zien.

Nairobi is geen goede afspiegeling van wat Kenia te bieden heeft.
De natuur is hier verdreven door het enorme aantal inwoners wat nu op zo'n 4,3 miljoen staat.
Er is geen beest (behalve koeien..) te vinden en de rust wordt verstoord door het vele verkeer.
"Waarom gaat niet iedereen in Naivasha wonen in plaats van Nairobi?" is wat Fenna zich afvroeg.
Nou ja, hier is het werk. En werk is eten. En dat is toch belangrijker dan de giraffen en zebra's, was mijn antwoord.
Verder is er ook een hoop criminaliteit in Nairobi. Alle "rijken" wonen achter hekken en alle vervoer gaat met de auto. Zelf heb ik de criminaliteit gelukkig nog niet meegemaakt en ik heb het idee dat je overdag makkelijk lopend over straat kan maar dat wordt dan toch afgeraden.
De supermarkt is hier erg duur en dat komt vooral omdat je op zoek bent naar bekende producten.
Als er "Heinz" of "Remia" op staat dan zal het wel goed zijn.....toch....

Dus waren we blij om de mooie kant van Kenia te bekijken.
Dit tripje hadden trouwens we aan Jari te danken.
Hij had de tweede week erg veel moeite met het afscheid 's morgens op school. We hadden een beloningskaart voor hem gemaakt en als hij 5x zonder te huilen (en schreeuwen) afscheid nam dan stond een tripje naar de giraffen op de planning.
En giraffen hebben we gezien! En pumba's (zwijntjes uit Lion King) en zebra's, gnoes, gazelles, buffels, nijlpaarden, apen en een heleboel soorten vogels.
Het tripje was tot in de puntjes verzorgd. We kregen een welkomsdrankje , heerlijk eten, een warme kruik in bed, rozenblaadjes op de rand van het bad......
.....En tot slot een bosje rozen bij vertrek.

• 16 September 2014 - 13:52

Tiny En Geb Schoenmaker:

Lieve Els,Hugo,Thijs,Fenna en Jari.
    Het is geweldig om zoveel mooie wilde dieren van dichtbij te zien.
    Ik ga het reisverslag afdrukken dan kan Opa het ook lezen.
    Heel veel knuffeltjes van Opa en Oma Schoenmaker.

• 16 September 2014 - 19:04

Margret:

Leuk om t verhaal te lezen bij de foto's van de whattsapp! Super dat je dit schrijft.

Groetjes, Margret

• 16 September 2014 - 20:15

Leny De Jong:

Fijn dat Jari nu zonder te huilen naar school gaat! Over een poosje zal hij best wel goed gewend raken en de taal onder de knie krijgen.. Leuk om weer een reisverslag te lezen. Dit als aanvulling van wat we al gehoord en gezien hebben van je via whatsapp en skype

• 17 September 2014 - 22:03

Linda Van Der Lugt:

Els, wat leuk om te lezen hoe jullie het hebben! Arme Jari, maar komt vast goed. Geniet maar lekker, mooie foto op Facebook. Groetjes Martin, Linda, Joyce & Jake!